Chování na pracovišti má svá pravidla

Chování na pracovišti má svá pravidla, kterých by se každý člověk měl držet. Jde o slušné chování a jistě každý vyžaduje od druhých určitou kapku respektu. Proč byste se tedy měli vy chovat jinak? Pamatujte si zlaté pravidlo, které platí opravdu všude. Tak jak se vy budete chovat k ostatním, tak se oni budou chovat k vám. Pravidla chování platí všude stejně, právě proto byste s tímto měli počítat při nástupu do nového zaměstnání.

Chování na pracovišti

O tom, na jaké židli budete sedět za pár let nerozhodují pouze zkušenosti, ale také vaše chování na pracovišti. Jestliže tedy budete dodržovat pravidla chování ve firmě, budou vás mít natolik rádi, že pro vás mohou časem hlasovat. Pomocí ostatních se tak snadno můžete dostat na vrchní pozice. Pozor! Nedělejte to jenom kvůli pozice, slušné chování je opravdu základem, pomocí kterého budete s ostatními vycházet mnohem lépe. Navíc v případě, že to budete dělat čistě jen z důvodu získání pozice, ostatní vás dříve nebo později odhalí.

Pravidla chování: základní body!

Jistě nemusíme připomínat, že prvním důležitým krokem při vstupu do firmy je pozdrav. Jedná se o slušné gesto mezi lidmi, kteří se v daný den vidí poprvé. Pokud budete tento krok ignorovat, vaši kolegové na to přijdou během prvních pár dní. Jedná se o věc, které si vaše okolí okamžitě všimne. Jak byste se cítili vy, kdyby kolem vás člověk prošel bez povšimnutí? Určitě uznáte, že to není zrovna dvakrát příjemné. Nedělejte proto stejné chyby, jako ostatní. Pracoviště je místo, kde trávíte třetinu svého dne, jestliže děláte klasické osmi hodinové směny. Nebuďte tedy na své kolegy přísní a snažte se jim vyjít vstříc.

Pravidla chování: pracovní schůzka

Někteří z vás se v práci setkávají s pracovními schůzkami. Tady je potřeba při pozdravu podat druhé osobě ruku. I přes to, že to například nepatří mezi vaše oblíbené kroky, musíte dát jasně najevo, jak si návštěvy vážíte. Jestliže si tedy podáváte ruku s mužem, stisk by měl být proveden pevně a trvat alespoň 1 až 2 vteřiny. Při podání ruky se ženou vyčkejte na její první krok. Je důležité, aby s podáním ruky začala právě žena. Nevíte, jak pevný by měl být stisk? Příliš to nepřehánějte, měli byste rozlišovat, že v této situaci je naproti vám žena. Na druhou stranu i tady by měla být slušnost na prvním místě.

Buďte svůj/svá

Nikdy nevybočujte ze své cesty chování. Každý je jiný a originální, není zapotřebí se příliš měnit, i když pár výjimek existuje. Lidé nesnáší výbušné lidi, to u některých jedinců je občasným problémem. Výbušný člověk je v době klidu zcela bezproblémový zaměstnanec, problém ale nastává v situaci, kdy se mu například nedaří. V ten moment si člověk neuvědomí, že se nachází v práci a začne křičet na celou místnost. Zkuste se alespoň v práci tomuto chování vyvarovat.

Pomlouvač

Možná jste se někdy setkali s tím, že se člověk baví s každým a následně ho za rohem pomlouvá. Věřte nám, že takový člověk není zrovna vhodným kolegou, se kterým byste měli trávit svůj pracovní nebo volný čas. Chování na pracovišti by mělo být opravdu dodržováno ve všech bodech. Zvlášť při pomlouvání, kdy s těmito lidmi trávíte neskutečné množství času. Opět si představte, že by vás váš kolega či kolegyně začala pomlouvat a poté by za vámi chodili ostatní s trapnými dotazy. Bylo by vám to příjemné? S největší pravděpodobností je vaše odpověď ne. Myslete tedy na své kolegy a kolegyně.

Obtěžování na pracovišti

Vyvarovat byste se měli také neustálým otravováním svých kolegů. Jestliže za nimi budete každý den chodit s otázkami, které jim nebudou příjemné, nebudete v kolektivu zrovna oblíbení. Obtěžování na pracovišti patří mezi jednu z nejhorších vlastností lidí v zaměstnání v České republice. To stejné platí i tehdy, kdy je otravujete s tím, jestli s vámi nepůjdou někam ve volném čase. Pokud vás budou neustále odmítat, asi to o něčem svědčí.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *